Peda.net > Verkkoveräjien etusivu > Edellisen tason veräjä >

Leirikoulu

YLLÄPITOON >>

Kuutosluokkalaisten leirikoulu Lohjan Kisakalliossa 13.-15.5.2009

Kuutoset olivat leirikoulussa kolme päivää itse keräämillään rahoilla.
Tällä sivulla he kertovat päivien tapahtumista itse sanoin ja kuvin.

Kuva

Keskiviikko 13.5.

Lähdimme koululta klo 7:45. Ajoimme noin 1½ tuntia Lohjan keskustaan ja menimme Prismaan, jossa kaikki tuijottivat meitä. Sen jälkeen söimme Pressossa ja MJK otti kaakaota. Sen jälkeen menimme Tytyrin kaivosmuseoon, jossa meille esitettiin kaivosta. Oppaana toimi Jorma Kuningas. Siellä näimme pienimmän louhoksen, jonka kivet olivat omakotitalon kokoisia. Louhos oli 100m jokaiseen suuntaan. Sitten juoksimme rappuset ylös ja liikunta numerot nousivat taivaisiin. Sitten ostimme matkamuistoiksi kiviä joita ei löydä pihoilta.

Lähdimme ajamaan kohti Kisakalliota. Saavuimme Kisakalliolle klo 12:40 ja sitten oli leirin avaus ja infotilaisuus. Sen jälkeen oli ohjattuna liikuntana volttimonttu. Sen jälkeen majoittauduimme. Siellä oli kolmen hengen huoneet ja tv. Sen jälkeen lähdimme pelaamaan frisbeegolfia. Aluksi oli hyvä ilma, mutta alkoi sataa vettä ja rakeita. Meillä oli sen jälkeen päivällinen. Illalla meillä oli uintivuoro, mutta vettä testattiin. Kävimme vain saunassa, mutta siellä oli tulikuuma. Sitten menimme iltapalalle ja sen jälkeen nukkumaan. Juho sairastui mahatautiin ja lähti seuraavana päivänä kotiin.
Tekijät: Miika T, Juho, Roni, Rasmus ja Miika K.

Torstai 14.5.

Torstai oli toinen päivä leirikoulussa. Aamiainen oli 7:30, jonka jälkeen oli toimintatuokio, jossa toiset pelasivat norsupalloa ja toiset frisbeegolfia. Ohjatussa liikunnassa meillä oli kilpailuja. Ensimmäisenä oli Ronin, Matin ja Jasminin joukkue. Toisena oli Johannan, Marin ja Miikan joukkue. Kolmantena oli Miikan, Jessikan ja Tiian joukkue. Neljäntenä taas oli Tanjan, Alexandran ja Rasmuksen joukkue. Ja viimeisinä olivat Karoliina ja Casper.

Kilpailun jälkeen oli lounas. Lounaan jälkeen ohjatussa liikunnassa oli tiimitehtäviä ja haavipalloa.
Haavipallossa punainen joukkue voitti. Sen jälkeen oli omaa aikaa. Kun oli omaa aikaa, sai tehdä melkein mitä itse halusi. Sitten oli melontaa. Keli ei ollut mikään paras mahdollinen. Meillä oli kaksi suurkanoottia. Sitten meillä oli päivällinen, jonka jälkeen sai lähteä vapaaehtoisesti pelaamaan lentopalloa. Ne jotka eivät menneet pelaamaan, jäivät hillumaan kämpille. Iltapalan jälkeen mentiin kämpille ja sitten Good night!

Tekijät: Jessika, Tanja, Johanna, Casper ja Jasmin

Perjantai 15.5.

Perjantaina aamupalan jälkeen lähdimme Kisakallion jäähallille pelaamaan curlingia. Siinä meitä ohjasi Kristiina Räikkönen. Oppilaiden mielestä curling oli haastavaa, mutta myös todella hauskaa. Myös opettaja Matti ja avustaja Ritva olivat pelissä mukana.

Kun peli oli pelattu, lähdimme pakkaamaan tavaroita. Kun tavarat oli kasattu, lähdimme syömään lounasta. Lounaan jälkeen bussi nouti meidät Kisakallion päärakennuksen edestä. Lähdimme kohti Helsinkiä! Halukkaat saivat katsoa bussin pienestä tv:stä Hancockia. Helsingisssä käytiin ensin katsomassa mereneläviä Sea Life:ssä. Samassa rakennuksessa käytiin syömässä ravintola Papukaijassa. Sitten koitti koko retken kohokohta – Linnanmäki! Linnanmäellä vietimme n.4h. Hattarakioskilla Mari, Karoliina, Tiia ja Alexandra näkivät Heikki Paasosen tyttöystävänsä kanssa. He ostivat jumbohattaran. Kuinka romanttista.

Linnanmäen laitteista ehdottomasti paras oli vanha vuoristorata. Matti ja Ritva kävivät myös monissa laitteissa. Joka tapauksessa retki sujui hyvin ja mikä tärkeintä, kaikilla oli hauskaa!
Linnanmäeltä lähdimme kotiin noin. 8 maissa.